گیوتین

گیوتین و یا قیچی در خطوط برش ورق یکی از ایستگاه های جدا نشدنی می باشد که با توجه به پارامتر هایی مانند عرض ورق ، ضخامت و جنس آن طراحی و ساخته می شود .

 مکانیزم حرکتی گیوتین به دو روش هیدرولیک و مکانیکی ساخته می شود . گیوتین هیدرولیک با استفاده از نیروی جک هیدرولیک عملیات برش را انجام می دهد . و در روش مکانیکی با استفاده از نیروی موتور گیربکس محوری را دوران داده می شود ، این محور دارای لنگی می باشد که با توجه به میزان خارج مرکزی این بخش کورس قیچی مشخص می گردد . که با توجه به دوران یکنواخت موتور کوشن در زمان های مشخص عملیات برش را انجام می دهد .

 گیوتین ها معمولا با حرکت تیغه های فولادی در مقابل هم باعث برش ورق می گردند که این امر به این شکل صورت می گیرد که یک تیغ بصورت افقی و ثابت بر روی شاسی گیوتین نصب می گردد و تیغه دیگر با با توجه هبه زاویه نسبت به تیغه دیگر توسط نیروی هیدرولیک ویا مکانیکی حرکت نموده و باعث برش می گردد .  

 در ماشین آلات رول به شیت و یا رول به رول عموما در صورت وجود سیستم هیدرولیک از جک در مکانیزم برش استفاده می شود و در غیراین صورت از سیستم مکانیکی برای به حرکت در آوردن فک متحرک گیوتین استفاده می شود .

 

 در خطوط رول به شیت معمولا سرعت حرکت گیوتین سرعت خط را تعیین می نماید که این سرعت در نوین رول تا 30 متر بر دقیقه قابل اجرا می باشد .

 در خطوط رول به رول با ضخامت های بالا تر 3 میلیمتر به دلیل عدم یکنواختی ابتدای کویل ورق از گیوتین برای آرایش ابتدای رول استفاده می کنیم و در مواقعی به واسطه کاهش وزن کویل جمع شده کویل ورق را به دو بخش تقسیم می کنیم تا وزن رول جمع شده کاهش یابد .

 

 

 

3 2 رأی
امتیاز مقاله
مشترک شوید
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنت ها
0
دیدگاهی دارید؟ لطفا نظر بدهید!x
()
x