کالسکه رول

کالسکه حمل رول یا واگن در دستگاه های نواربری و رول به شیت یکی از ایستگاه های مهم و در عین حال مفید می باشد . واگن در ابتدایی ترین قسمت خط قرار دارد و کاره اصلی آن تغذیه خط نواربری و یا رول به شیت می باشد .

در گذشته برای تغذیه رولگیر ابتدای خط از جرثقیل و یا لیفتراک استفاده می نمودند و رول را با این ادوات بر روی رولگیر بارگیری می کردند اما این کار مشکلات خود را به همراه داشت .

اولین مشکل زمانی بود که جرثقیل در دسترس نبود و دومین مشکل ضربه های ناگهانی جرثقیل یا لیفتراک در زمان بارگذاری روی رولگیر وارد می نمود .

برای حل این مشکلات کالسکه حمل رول طراحی شد که ابتدا رول بر روی آن قرار می گیرد و کالسکه با نیروی الکترو موتور حرکت می کند و به واسطه نیروی جک هیدرولیک سوراخ رول را با شافت رولگیر هم راستا قرار می دهد و با ورود شافت به داخل رول جک هیدرولیک به آرامی رول را روی شافت رولگیر قرار می دهد .

واگن حمل رول در مواقعی برای تخلیه رول های برش خورده در انتهای خطوط نواربری مورد استفاده قرار می گیرد . که این حمل دقیقا برعکس بارگیری انجام می پذیرد .

یعنی پس از اتمام برش فک های جمع کن از حالت تحت فشار رول را خارج می کنند و واگن به زیر رول های برش خورده رفته و به واسطه وجود جک هیدرولیک رول ها را از روی شافت جمع کن بلند نموده و به واسطه جک بیرون انداز جمع کن و یا موتور گیربکس رول ها را از روی شافت جمع کن خارج می نماید .

بدلیل حرکت واگن احتمال ریزش رول های برش خورده وجود دارد که برای این امر قرار هایی بر روی کالسکه تعبیه شده تا رول های برش خورده به آنها تکیه دهند .

همانطور که گفته شد واگن و یا کالسکه حمل رول دارای دو حرکت خطی می باشد که یکی به واسطه نیروی موتور گیربکس واگن بر روی چرخ های خود حرکت می کند و دومین حرکت آن به واسطه جک هیدرولیک صورت می پذیرد که با توجه به وزن رول جک هیدرولیک و شاسی واگن طراحی و ساخته می شود.

 

کالسکه حمل رول
واگن حمل رو در حال مونتاژ

 

 

کالسکه حمل رول
واگن حمل رول در حال مونتاژ

 

 

 

کالسکه حمل رول
واگن حمل رول در حال مونتاژ
0 0 رأی
امتیاز مقاله
مشترک شوید
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنت ها
0
دیدگاهی دارید؟ لطفا نظر بدهید!x
()
x