رولگیر

رولگیر و یا کویل گیر از جمله ایستگاهایی به شمار می رود که در تمام خطوطی که با رول ورق سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد . توپگیر نام دیگر این ایستگاه یا بخش به شمار می رود . این بخش همانطور که از اسمش پیداست محل قرار گیری رول ابتدا خطوط تولید و یا برش می باشد .

از مشخصات رولگیر که با توجه به آن ها این بخش طراحی و تولید می شود می توان به تناژ ، عرض و قطر بیرونی رول اشاره نمود که این آیتم ها می توانند در طراحی و ساخت کویل گیر نقش داشته باشند .

 

همان طور که می دانید رولگیر دارای شافت افقی با قطرهای متفاوت می باشد که با توجه به عرض رول مصرفی در طول های مختلف ساخته می شود و این شافت با توجه به سهولت در جا زدن رول باید دارای مکانیزم باز و بست باشد که در زمان جا زدن رول فک ها جمع شوند و وقتی رول را روی آن جا زدیم فک ها از داخل رول را محکم در بر بگیرند .

سیستم باز و بست فک های توپگیر به دو روش جهت حرکت در فک ها طراحی ساخته می شود . اولین روش روش پیچ و مهره می باشد که وقتی پیچ را توسط آچار مخصوص محکم می کنیم فک های سه نظام با توجه به مکانیزم گوه به بیرون هدایت می شوند که این عمل باعث می شود رول را از داخل در بر گیرد .

روش دوم جهت حرکت سه نظام سیستم هیدرولیک می باشد که با توجه به تناژ رول از جک هیدرولیک برای حرکت دادن گوه های سه نظام کویل گیر استفاده می شود .

این دو روش با توجه سفارش کارفرما ساخته می شود ولی باید به این نکته توجه نمود که در سیستم هیدرولیک در کنار سریع تر انجام شدن فرآیند نصب رول بر روی خط همیشه با توجه فشار هیدرولیک فک ها ثبات بیشتری نسبت به سیستم پیچ و مهره روی رول دارد . و به دلیل وجود سیستم هیدرولیک می توان از واگن حمل رول هم در این سیستم استفاده نمود .

 

رولگیر

رولگیر

رولگیر

0 0 رأی
امتیاز مقاله
مشترک شوید
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنت ها
0
دیدگاهی دارید؟ لطفا نظر بدهید!x
()
x